Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Wiśniowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Gminy w Wiśniowa.

Data publikacji strony internetowej: 2016-03-08. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2016-03-08.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
-filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
-załączniki w postaci skanów dokumentów np w formacie .pdf nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na podstawie sprawdzenia na stronie Tingtun Checker strona jest zgodna z wymaganiami na 99.56% http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=80fcf28b-fd4e-4c5a-aeb5-fef08e8fe1a5

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jacek Rybczyk, gmina@wisniowa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 172775063. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich( https://www.rpo.gov.pl/).

Dostępność architektoniczna


1. Wejście do budynku nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych (schody)
2. W urzędzie nie ma wind.
3. W urzędzie brak jest dostosowań takich jak pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
4.Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych
5. Urząd dopuszcza prawo wstępu z psem asystującym. 6. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.