Logo Gminy Wiśniowa

Nadanie numeru nieruchomości

Opis usługi:
Usługa umożliwia złożenie do Urzędu Gminy w Wiśniowej wniosku o ustalenie numeru porządkowego budynku a następnie otrzymanie odpowiedzi dotyczącej nadania numeru porządkowego budynku

Miejsce obsługi klienta:
Urząd Gminy Wiśniowa 
Referat Planowania Przestrzennego Inwestycji i Gospodarowania Mieniem Komunalnym, pokój nr 8a

Nr telefonu 17 2775 063 wew. 36


Numer porządkowy nadaje się dla:

  1. Budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych,
  2. w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  3. Obiektów, takich jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.

Możliwe jest nadanie numeru porządkowego dla budynków:

  1. istniejących (wybudowanych) – to budynek, który został zinwentaryzowany (namierzony w terenie) przez geodetę uprawnionego, a dokumentacja z inwentaryzacji powykonawczej przyjęta została do powiatowego zasobu dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej,
  2. w trakcie budowy (w budowie) – oznacza, że proces budowlany został rozpoczęty, czego potwierdzeniem jest dokumentacja z inwentaryzacji budynku w budowie lub aktualizacji mapy sporządzona przez geodetę uprawnionego i przyjęta do powiatowego zasobu dokumentacji geodezyjne i kartograficznej,
  3. prognozowanych do wybudowania (projektowanych) – oznacza, że: wydane zostało pozwolenie na budowę lub w przypadku budynków dla których ustawa prawo budowlane nie wymaga pozwolenia na budowę, dokonano zgłoszenia budowy właściwemu  organowi zgodnie z powołaną ustawą.

 

 Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie
Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku z wyjątkiem spraw wymagających postępowania wyjaśniającego.

Wymagane dokumenty
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego – kompletny i poprawnie wypełniony wniosek wraz z załącznikiem w postaci np. kopii mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału (załącznik w postaci ww. kopii mapy jest wymagany zawsze gdy nie można jednoznacznie określić lokalizacji budynku, dla którego ma zostać ustalony numer porządkowy),

w sprawach załatwianych przez osoby trzecie oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo jego uwierzytelnioną kopię. Dowód zapłaty może mieć również formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej z tytułu: opłaty skarbowej od złożonego pełnomocnictwa.

UWAGA:
Ustalenie numeru porządkowego na wniosek wymaga użycia wniosku określonego w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii  z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.

Opłaty
Ustalenie numeru porządkowego jest nieodpłatne.
Dołączenie do wniosku pełnomocnictwa, jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa.

Pliki do pobrania:

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.pdf
Format: pdf, 92.83 kB